ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ELFセンター
  2. The Center for ELF Journal(Online ISSN 2189-0471)
  3. 第1巻1号

A Teacher’s Exploratory Inquiry of Language Awareness: Language Learner Perceptions from Oral Presentations

https://doi.org/10.15045/ELF_0010103
https://doi.org/10.15045/ELF_0010103
7b8e59d6-b6d5-42c3-a77e-cca209c0d9fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_2015_41-53.pdf 31_2015_41-53.pdf (491.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-08-21
タイトル
タイトル A Teacher’s Exploratory Inquiry of Language Awareness: Language Learner Perceptions from Oral Presentations
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 ELT
キーワード
主題 language awareness
キーワード
主題 learner perceptions
キーワード
主題 oral presentations
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
和訳タイトル
その他のタイトル 言語意識に関する調査:オーラルプレゼンテーションにおける学習者の言語認識
著者 Leichsenring, Andrew

× Leichsenring, Andrew

Leichsenring, Andrew

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents a teacher-led inquiry into learner language awareness and learner perceptions of: oral presentations using first language (L1) support when using a second language (L2); and L2 learner and user identity. The quantitative-based results of this preliminary inquiry represent a source of understanding for the researcher, who later, intends to undertake a qualitative-based study of learner oriented language awareness and speaking assessment. A questionnaire was distributed to 144 Japanese first and second year tertiary students who completed a semester course in general and academic English. A cross-sectional analysis was applied to the questionnaire results which aimed to gather student perceptions of the use of and identity with a L2, that is, English. Key findings from the exploration of learner perceptions in this research included the acceptance of spoken errors when giving oral presentations and a sense of ownership of English among the participants. This research presents learner perceptions that may prompt teachers to consider conducting language awareness research with their students with the aim of reflecting upon the modification of traditional speaking assessment practices.
書誌情報 The Center for ELF Journal

巻 1, 号 1, p. 41-53, 発行日 2015-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0471
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0463
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718190
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:43:43.007078
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3