ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部
  2. 工学部
  3. 玉川大学工学部紀要
  4. 第56号

教育方法を可視化する技術開発に関する研究 -向き情報を用いた「流れ」と「リズム」の導出-

http://hdl.handle.net/11078/00001584
http://hdl.handle.net/11078/00001584
8c36bcd8-3ee2-4257-89c0-6fb9321e7921
名前 / ファイル ライセンス アクション
3_2021_53-61.pdf 3_2021_53-61.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-28
タイトル
タイトル 教育方法を可視化する技術開発に関する研究 -向き情報を用いた「流れ」と「リズム」の導出-
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Education method
キーワード
主題 Image analysis
キーワード
主題 Direction information
キーワード
主題 Situation estimation
キーワード
主題 ICT
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
英訳タイトル
その他のタイトル Research on Technology Development to Visualize Educational Methods : Derivation of "Flow" and "Rhythm" Using Direction Information
著者 山田, 徹志

× 山田, 徹志

山田, 徹志

Search repository
宮田, 真宏

× 宮田, 真宏

宮田, 真宏

Search repository
大森, 隆司

× 大森, 隆司

大森, 隆司

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we attempted to derive the "flow" and "rhythm" inherent in educational methods by using the intersection point group(IPG) data assuming the line of sight from the direction information of children in a group, as a trial for the development of technology to visualize educational methods. We applied a probability distribution modeling and Fast Fourier Transformation to IPG data that is annotated with an early childhood education video. As a result, a specific distribution pattern was observed in IPG as the three time intervals where characteristic changes in IPG distribution occurred. In addition, the similar frequency components were found in the distribution of IPG in the same time interval. When these results were compared with the qualitative evaluation of the instructional plan, it was confirmed that the "flow" of the activity design and the "rhythm" of the teacher's action in the educational method were related to the characteristics of IPG distribution. These results suggest that it is possible to visualize the "flow" and "rhythm" of educational methods from the IPG analysis.
書誌情報 玉川大学工学部紀要

号 56, p. 53-61, 発行日 2021-04-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0371-5981
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:49:39.438252
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3