ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術研究所
  2. 玉川大学学術研究所紀要
  3. 第22号

美術作品を中心とした視覚媒体を活用した教育の研究―VTS美術鑑賞教育を日本に適用した教育方法の形成―

http://hdl.handle.net/11078/424
http://hdl.handle.net/11078/424
923c89b2-284f-4198-9436-08981e9134d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
11_2016_37-55.pdf 11_2016_37-55.pdf (875.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-11
タイトル
タイトル 美術作品を中心とした視覚媒体を活用した教育の研究―VTS美術鑑賞教育を日本に適用した教育方法の形成―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題 美術鑑賞
キーワード
主題 クリティカル・シンキング
キーワード
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
主題 コミュニケーション
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
英訳タイトル
その他のタイトル Research on Education Methodology for Visual Media with a Focus on Art : Relevance and Applicability of Visual Thinking Strategies as a Teaching Method in Art Education in Japan
著者 加藤, 悦子

× 加藤, 悦子

加藤, 悦子

Search repository
Ai, Wee Seow

× Ai, Wee Seow

Ai, Wee Seow

Search repository
宇野, 慶

× 宇野, 慶

宇野, 慶

Search repository
柿﨑, 博孝

× 柿﨑, 博孝

柿﨑, 博孝

Search repository
佐藤, 由紀

× 佐藤, 由紀

佐藤, 由紀

Search repository
髙橋, 愛

× 髙橋, 愛

髙橋, 愛

Search repository
林, 卓行

× 林, 卓行

林, 卓行

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Visual Thinking Strategies (VTS) is a student-centered teaching methodology that encourages active learning and fosters communication skills and critical thinking skills while looking at works of art. In the United States, the positive impact of VTS on art learning and across disciplines is well researched, particularly among students in junior high school. In our multi-disciplinary research study, we seek to learn about the impact of VTS on visual learning, verbal responses and physical responses to works of art in a democratic learning environment among college students. We also considered the relevance and applicability of VTS in art teacher training and English language learning. While VTS is embraced by many, the rigidity and limits of the approach have also been criticised by researchers and educators in the field of art and museum education. These limits were also examined in the Japanese context.
書誌情報 玉川大学学術研究所紀要

号 22, p. 37-55, 発行日 2017-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-8645
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10519956
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:50:50.886209
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3