ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ELFセンター
  2. The Center for ELF Journal(Online ISSN 2189-0471)
  3. 第5巻

Reconceptualizing ‘Global Jinzai’ from a (B)ELF Perspective

https://doi.org/10.15045/ELF_0050102
https://doi.org/10.15045/ELF_0050102
1979dcd4-802a-433e-aef5-4807a5d64dc0
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_2019_11-22.pdf 31_2019_11-22.pdf (307.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-13
タイトル
タイトル Reconceptualizing ‘Global Jinzai’ from a (B)ELF Perspective
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 ELF
キーワード
主題 BELF
キーワード
主題 Global human resources
キーワード
主題 Education reforms
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
和訳タイトル
その他のタイトル (B)ELF視点からのグローバル人材養成コンセプトの再考
著者 Yujobo, Yuri Jody

× Yujobo, Yuri Jody

Yujobo, Yuri Jody

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The cultivation of ‘global jinzai’ has been the main Japanese agenda across multifaceted disciplines and is a pressing national issue for businesses, government, and global education policy reforms. The term ‘global jinzai’ equates to global leaders or global human resources. In a definition by The Global Human Resource Development Committee of the Industry-Academia (2010), it describes people who possess three elements: (1) active and responsible membership in society; (2) a high proficiency in foreign language (English); and (3) holds a deep appreciation in intercultural understanding. First, this paper will review the major roadblocks in higher education in the path to develop these leaders including: low self-esteem, lack of sustainability of inbound and outbound mobility programs, and the paradox of goal-setting to native English speaker (NES) norms. Second, this paper will reconceptualize these issues by taking on an English as a lingua franca (ELF) and English as a business lingua franca (BELF) perspective to raise awareness on the changing use of English in social and business contexts among non-native English speakers (NNES). Finally, this paper will suggest teaching practices for an ELF and BELF-informed curriculum to provide students with opportunities to take ownership of their multilingual strengths for developing their own communicative capabilities.
書誌情報 The Center for ELF Journal

巻 5, p. 11-22, 発行日 2019-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0471
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0463
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718190
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:40.278968
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3