ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ELFセンター
  2. The Center for ELF Journal(Online ISSN 2189-0471)
  3. 第3巻

Classroom-based Speaking and Listening Learning Strategies: Japanese Learner Preferences

https://doi.org/10.15045/ELF_0030102
https://doi.org/10.15045/ELF_0030102
6c515448-bcf6-4032-927d-73808da06754
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_2017_11-20.pdf 31_2017_11-20.pdf (351.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-26
タイトル
タイトル Classroom-based Speaking and Listening Learning Strategies: Japanese Learner Preferences
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Learner perceptions
キーワード
主題 Listening
キーワード
主題 Self-reflection
キーワード
主題 Speaking
キーワード
主題 Teacher talk
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
和訳タイトル
その他のタイトル 日本人学習者の声に基づくスピーキング・リスニングスキル改善のための授業内ストラテジー
著者 Leichsenring, Andrew

× Leichsenring, Andrew

Leichsenring, Andrew

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Learner perceptions and experiences can aid in the conceptualization of how and
why learners use and prefer particular language learning strategies and language
use when developing language skills. This pilot study explored the opinions and
experiences of twenty-five Japanese university students on factors that improved
their speaking and listening skills through their reflections on three years of study
in an English language program. The learners indicated that opportunities to speak
English in class, a variety of activities and the socializing effect of speaking to others
in class were significant factors that helped to improve their speaking skills. Listening
skill improvements were perceived by the learners to result mainly from listening
to Teacher Talk studying for the Test of English for International Communication
(TOEIC) in class and listening to other learners speak English in class. Findings
from this research indicate that learner perceptions on language skill development
can be a valuable resource that teachers can utilize when they are designing and
implementing speaking and listening activities.
書誌情報 The Center for ELF Journal

巻 3, p. 11-20, 発行日 2017-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0471
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0463
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718190
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:20.992952
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3