ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ELFセンター
  2. The Center for ELF Journal(Online ISSN 2189-0471)
  3. 第2巻2号

Learner attitudes of L2-engaged extensive watching versus extensive reading

https://doi.org/10.15045/ELF_0020201
https://doi.org/10.15045/ELF_0020201
16b21d11-5688-4031-8572-f9c0159ed194
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_2016(2)_1-14.pdf 31_2016(2)_1-14.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-22
タイトル
タイトル Learner attitudes of L2-engaged extensive watching versus extensive reading
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 extensive watching
キーワード
主題 closed captioning
キーワード
主題 learner motivation
キーワード
主題 learner autonomy
キーワード
主題 extensive reading
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
和訳タイトル
その他のタイトル L2字幕を使用した多視聴と多読の 学習者の動機付け比較評価
著者 Saunders, Thomas

× Saunders, Thomas

Saunders, Thomas

Search repository
Ishimaki, Kensaku

× Ishimaki, Kensaku

Ishimaki, Kensaku

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Inspired by the need to aid low-proficiency English users to increase their knowledge
of vocabulary, this preliminary study measures the success of digital-flashcard users
by comparing their vocabulary test scores to those of non-users in the same class.
Thirty-two, low-level, first year students in Tamagawa University’s English as a
Lingua Franca program were asked to use Quizlet? to prepare for tests that would
recycle fill-in-the-blank contents from the flashcards available on this Web 2.0
application. On average, learners in the class who used gap-fill flashcards with the
application scored higher on these tests, and moderately higher on tests with new
contents for the same vocabulary. The need for more homogeneous experimentation
is acknowledged. In addition, the need for more extrinsic motivation to encourage
spaced repetition is considered as means for improving Quizlet-user success on
tests of extrapolated knowledge.
書誌情報 The Center for ELF Journal

巻 2, 号 2, p. 1-14, 発行日 2016-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0471
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0463
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718190
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:05.090712
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3