ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ELFセンター
  2. The Center for ELF Journal(Online ISSN 2189-0471)
  3. 第6巻

Listening Portfolio: A Combination of Extensive and Intensive Listening

https://doi.org/10.15045/ELF_0060109
https://doi.org/10.15045/ELF_0060109
8056b831-46ac-4615-b31e-734f248b5714
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_2020_95-106.pdf 31_2020_95-106.pdf (563.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-26
タイトル
タイトル Listening Portfolio: A Combination of Extensive and Intensive Listening
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Extensive listening
キーワード
主題 Intensive listening
キーワード
主題 Dictation
キーワード
主題 Listening portfolio
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
和訳タイトル
その他のタイトル リスニングポートフォリオ:広範で集中的なリスニングの組み合わせ
著者 Hoa, Lai Bao

× Hoa, Lai Bao

Hoa, Lai Bao

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Listening skills have been proved to be important among the four language skills; however, research and teaching listening has not been paid sufficient attention to (Brown, 2014). Recent studies have shown that Japanese learners’ weakness is still listening because of their lack of ability to decode sounds as linguistic forms. (Yonezaki, 2014). Yonezaki (2014) added that the lack of teachers’ instructions on how students can actually listen for listening purposes, not for non-listening purposes is another reason. A listening portfolio, which enables students to listen extensively to various and freely chosen topics, and requires them to practice decoding the sounds they recognized, then reconstruct all that they decoded in writing through dictation, is recommended in this paper. When in- class time is limited, a course project asking students to work out of the class should be considered as an assessment method and a teaching technique. The listening portfolio, combining extensive and intensive listening, not only addresses Japanese learners’ weaknesses when listening to English, but also gives them chances to listen actively, effectively, and enjoyably.
書誌情報 The Center for ELF Journal

巻 6, p. 95-106, 発行日 2020-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0471
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0463
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718190
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:48.348136
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3