ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ELFセンター
  2. The Center for ELF Journal(Online ISSN 2189-0471)
  3. 第5巻

Three Bottom-up Listening Training Ideas for the English as a Lingua Franca Classroom

https://doi.org/10.15045/ELF_0050104
https://doi.org/10.15045/ELF_0050104
a6416bde-5424-424e-9e3c-b49fae2b12b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_2019_36-53.pdf 31_2019_36-53.pdf (632.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-13
タイトル
タイトル Three Bottom-up Listening Training Ideas for the English as a Lingua Franca Classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 ELF
キーワード
主題 ELF-informed pedagogy
キーワード
主題 Bottom-up listening
キーワード
主題 L2 listening
キーワード
主題 Listening strategy training
キーワード
主題 Learning strategy
キーワード
主題 ELF listening
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
和訳タイトル
その他のタイトル ELF教室のための3つのボトムアップリスニングトレーニングの考え
著者 Dimoski, Blagoja

× Dimoski, Blagoja

Dimoski, Blagoja

Search repository
Milliner, Brett

× Milliner, Brett

Milliner, Brett

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been suggested that second language (L2) listeners are the most under-researched group of language learners (for example, see Harding, Anderson & Brunfaut, 2015; Yeldham, 2017). This dilemma is further exacerbated by test-orientated approaches taken by teachers which, by-and-large, are more interested in assessing learners’ level of comprehension (or lack of) rather than offering them specific instruction to develop their listening skills (Graham, Santos & Vanderplank, 2011; Siegel & Siegel, 2015). Recognizing these issues, and our limited skills to teach L2 listening effectively, we embarked on an action research project which began with giving listening greater prominence in our teaching. We have begun by developing original teaching materials to address bottom-up listening skills, which research has shown to be a more appropriate focus for developing lower-level learners’ listening skills (e.g., Siegel & Siegel, 2015). This paper shares three ELF-informed classroom activities that have been positively received in our ELF classes.
書誌情報 The Center for ELF Journal

巻 5, p. 36-53, 発行日 2019-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0471
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-0463
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12718190
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:36.924615
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3