Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_08(1) |
公開日 |
2023-12-05 |
タイトル |
|
|
タイトル |
IoT教育のための自習室の運用 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Operation of the Study Room for IoT Education |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
IoT education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
study room |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
communication skills |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
motivation and intertest |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
class questionnaire |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15045/0002000169 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
森,文彦
河合,元弥
早川,博章
政田,元太
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The Study room where students can freely use 'small computers and peripheral devices' was established and has been in operation since 2021 to support learning with an emphasis on improving problem-finding and problemsolving skills, communication skills, and maintaining motivation and interest. The results of four years of class questionnaires for four classes that use a lot of equipment did not clearly confirm the impact of the operation of the study room on the classes, but we were able to receive feedback from users of the study room that it seems to have a positive impact on their communication skills and their motivation and interest in the classes. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
玉川大学工学部紀要
号 58,
p. 47-53,
発行日 2023-04-20
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
0371-5981 |
著者版フラグ |
|
出版者 |
|
|
出版者 |
玉川大学 |
|
言語 |
ja |