ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術研究所
  2. 玉川大学学術研究所紀要
  3. 第24号

保育の可視化へのプロセス

http://hdl.handle.net/11078/1408
http://hdl.handle.net/11078/1408
e814b66f-fb3a-41b0-918a-b5addafc057f
名前 / ファイル ライセンス アクション
11_2018_1-13.pdf 11_2018_1-13.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-16
タイトル
タイトル 保育の可視化へのプロセス
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題 保育の「見える化」
キーワード
主題 ドキュメンテーション
キーワード
主題 リフレクション
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
英訳タイトル
その他のタイトル The Process to Visualization of Early Childhood Care and Education
著者 岩田, 恵子

× 岩田, 恵子

岩田, 恵子

Search repository
大豆生田, 啓友

× 大豆生田, 啓友

大豆生田, 啓友

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study explored how visualization can improve the quality of early childhood care and education. The researchers interviewed teachers at a private nursery school and asked them to use a new software application to document their observations about the children in their classes. This application allowed them to easily share photographs and comments with the children’s parents. Our analysis of interviews, the actual documentation shared with parents, and the teachers’ visualizations of future contributions to improve education quality revealed the following: (1) when teachers were asked to keep track of what interested the children, they were better able to suggest interesting events and activities for future classes; (2) as the teachers revisited past classes and visualized future stories of children’s learning, they became more aware of the range of“ interest-triggering” topics and activities, and the more such topics and activities they added to classes, the more the children’s interest in the classes grew; and (3) sharing documented evidence of the children’s heightened engagement with the parents further piqued the interest of both the children and their parents. These results suggest that building on children’s interests and involving parents in the process can increase children’s class participation.
書誌情報 学術研究所紀要

号 24, p. 1-13, 発行日 2019-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-8645
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10519956
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:51:12.379532
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3