Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2012-09-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
玉川大学EFLプログラム導入に向けた基礎的研究 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題 |
大学英語教育 |
キーワード |
|
|
主題 |
言語教育理念 |
キーワード |
|
|
主題 |
EFL |
キーワード |
|
|
主題 |
到達目標 |
キーワード |
|
|
主題 |
CEFR |
キーワード |
|
|
主題 |
教育支援 |
キーワード |
|
|
主題 |
カリキュラム・デザイン |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
高橋, 貞雄
小田, 眞幸
鈴木, 彩子
松本, 博文
TOH, Glenn
日䑓, 滋之
榎本, 正嗣
丹治, めぐみ
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The rapid progress of globalization has made English a medium of global communication and not as a mere subject for learning or study. MEXT and many multinational corporations appreciate the need for English as a global language. Considering such current socio-economic demands, Tamagawa University decided to embark on a new English program, scheduled to begin in April 2012. This joint study sought to examine issues relating to ideologies of English teaching, goal setting, assessment procedures, course management, support systems and course design. In particular, the study team regarded the CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) as a key resource for establishing the EFL program. It should be acknowledged, however, that the goals of the study are not directly related to day-to-day matters pertaining to program delivery. |
書誌情報 |
論叢:玉川大学文学部紀要
巻 2011,
号 52,
p. 97-118,
発行日 2012-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0286-8903 |
著者版フラグ |
|
出版者 |
|
|
出版者 |
玉川大学 |
|
言語 |
ja |