WEKO3
アイテム
Extensive Listening in the ELF Classroom with ELLLO
https://doi.org/10.15045/ELF_0040104
https://doi.org/10.15045/ELF_004010438725615-b489-42fd-a2f7-a875ad129f07
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-04-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Extensive Listening in the ELF Classroom with ELLLO | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Extensive listening | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ELF | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ELLLO | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ELF Listening | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ELF classroom activities | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
和訳タイトル | ||||||||||
その他のタイトル | ELFプログラムにおける多聴の試み:ELLLOを用いたリスニング研究 | |||||||||
著者 |
Milliner, Brett
× Milliner, Brett
× Chaikul, Rasami
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This teaching article introduces an extensive listening homework component designed around the website, ELLLO <elllo.org>, a listening training repository featuring non-native English speakers. Students were asked to self-select listening texts from the ELLLO website and complete a short listening log entry for homework. In-class listening activities also featured ELLLO texts. Along with promoting this website for developing ELF students' listening skills, the authors hope this article will prompt teachers to consider introducing non-native speaker listening texts in their ELF classrooms to promote listening fluency and more effectively illustrate English use in international settings. | |||||||||
書誌情報 |
The Center for ELF Journal 巻 4, p. 36-50, 発行日 2018-04-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2189-0471 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2189-0463 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12718190 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 玉川大学 | |||||||||
言語 | ja |