WEKO3
アイテム
協同をベースにした体験学習型授業における学生の学習態度の変化 -科目「プロジェクト・マネジメント」での実践報告-
http://hdl.handle.net/11078/247
http://hdl.handle.net/11078/247f8de961c-d169-4372-9f86-2efc4fbf8608
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 協同をベースにした体験学習型授業における学生の学習態度の変化 -科目「プロジェクト・マネジメント」での実践報告- | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | experiential learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | corporative learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | student performance | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
英訳タイトル | ||||||||
その他のタイトル | The change of student performance and voluntary learning attitude in an experience-oriented class based on corporative learning: The practical report on “Project Management” | |||||||
著者 |
根上, 明
× 根上, 明
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study verifies the hypothesis: an experiential learning approach based on corporative learning can assist the student’s voluntary motivation.The following topics were examined by a questionnaire survey: the student’s satisfaction in the class project management, the increase in positive recognition of the corporative learning effectivity, the decrease of being fond of working alone and the change of the time to learn and think during the preparation, the class and the review. The study could not prove the hypothesis, but as a result it could clarify a part of the efficacy of an experiential learning approach based on corporative learning. | |||||||
書誌情報 |
玉川大学工学部紀要 巻 2015, 号 50, p. 43-53, 発行日 2015-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0371-5981 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00139868 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 玉川大学 | |||||||
言語 | ja |