WEKO3
アイテム
高等教育における専門サービススタッフのアイデンティティの模索 : プロフェッショナル・プログラム・マネージャーの事例
https://doi.org/10.15045/0002000254
https://doi.org/10.15045/00020002548ada1e7f-81c6-496e-a695-2b9948dbd76e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_08(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-04 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等教育における専門サービススタッフのアイデンティティの模索 : プロフェッショナル・プログラム・マネージャーの事例 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Search for the Identity of Professional Service Staff in Higher Education : A Case Study of Professional Program Manager | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | 専門サービススタッフ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | 第三の領域 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | プロフェッショナル・アイデンティティ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15045/0002000254 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
小島, 佐恵子
× 小島, 佐恵子
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In the past 15 years, research on new professional staff in the third space of higher education has increased dramatically. This has led to several controversies about the academic and professional staff divide. This article introduces one of these controversies, the conflict of professional identity, with a case study of a professional program manager at a Doctoral Training Center in the UK. The manager’s tasks range from public relations to budget management and graduate student support. However, it is a highly specialized job requiring thorough research knowledge. Nevertheless, they feel that their identity as professional staff is in crisis, as people do not understand their role and see their work as inferior to that of academic staff who do not treat them respectfully. Therefore, the manager interviewed professional staff at the same university to determine whether other staff felt the same way. Still, no examples of a similar identity crisis were found, which differed from previous research and the present case study. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 玉川大学学術研究所紀要 号 29, p. 13-20, 発行日 2024-03-15 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-8645 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 玉川大学 | |||||||||
言語 | ja |