ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部
  2. 工学部
  3. 玉川大学工学部紀要
  4. 第55号

ESTEAM教育における教員志望者へのキャリア教育:IoT教材を使用したデザインシンキングの育成

http://hdl.handle.net/11078/00001475
http://hdl.handle.net/11078/00001475
630dc5e9-17bf-4fb2-9665-b15639cddd14
名前 / ファイル ライセンス アクション
3_2020_1-11.pdf 3_2020_1-11.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-07-15
タイトル
タイトル ESTEAM教育における教員志望者へのキャリア教育:IoT教材を使用したデザインシンキングの育成
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Society 5.0
キーワード
主題 ESTEAM Education
キーワード
主題 Design Thinking
キーワード
主題 IoT Education
キーワード
主題 Carrier Education
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
英訳タイトル
その他のタイトル The Career education for prospective teachers in ESTEAM education: The Development of design thinking ability using IoT teaching materials
著者 小酒井, 正和

× 小酒井, 正和

小酒井, 正和

Search repository
山田, 義照

× 山田, 義照

山田, 義照

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to clarify the effects of prospective teachers on learning how to use industrial society and technologies in Society 5.0. To this end, we will examine the ideal way of career education assuming the AIReady industrial society, which tends to be insufficient for prospective teachers. In conclusion, case studies using MESH and IoT prototyping of food factories can encourage prospective teacher students to understand industrial society and the cloud-based IoT technologies, and It can help achieve career education for prospective teachers.
書誌情報 玉川大学工学部紀要

号 55, p. 1-11, 発行日 2020-04-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0371-5981
著者版フラグ
出版者
出版者 玉川大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:51:58.213775
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3