Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2014-05-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
工学部新入学生に対する学習支援効果の検証 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題 |
Physics Education |
キーワード |
|
|
主題 |
Mathematics Education |
キーワード |
|
|
主題 |
First-year Students |
キーワード |
|
|
主題 |
First-year Education |
キーワード |
|
|
主題 |
Supplementary Lesson System |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
英訳タイトル |
|
|
その他のタイトル |
Study on the Learning Effect of the Supplementary Lesson System for the First-year Students in the College of Engineering |
著者 |
牛越, 惠理佳
三木, 秀夫
伊藤, 光雅
加藤, 樹
濱田, 誠
町, 敬人
宮田, 成紀
水野, 貴敏
豊田, 昌史
日下, 芳朗
黒田, 潔
佐藤, 健治
菅原, 昭博
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper presents a study of the effects on learning of supplementary lesson system for first-year students in the college of engineering. Firstly, it reports on attendance records and questionnaire results with regard to mathematics supplementary lessons. Secondly, it analyzes the correlation between the level of attendance of the physics supplementary lessons and the change in level of scholastic ability in physics. It conforms that a large percentage of students, who regularly attend those lessons show a marked improvement in their basic scholastic achievement. |
書誌情報 |
玉川大学工学部紀要
巻 2014,
号 49,
p. 1-10,
発行日 2014-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0371-5981 |
著者版フラグ |
|
出版者 |
|
|
出版者 |
玉川大学 |
|
言語 |
ja |